Afișări de pagină luna trecută

Produse fizice (obiecte) vs. Produse digitale (software, aplicaţii…)

Dacă aţi ajuns la această etapă, va trebui să vă hotărâţi ce tip de produse veţi comercializa: obiecte - lucruri palpabile ca de exemplu: CD-uri, DVD-uri, cărţi tipărite sau produse digitale - lucruri nepalpabile, cum ar fi software pentru calculator, carţi electronice, etc.

Produse fizice – obiecte propriu-zise


În cazul produselor propriu-zise, ideea reprezintă doar începutul unui proces lung şi costisitor. Trebuie să fabricaţi produsul, să-l împachetaţi, să-l facturaţi, să-l expediaţi… bineînţeles, plecand de la supoziţia că există cumpărători pentru el.
Costul unui produs, oricât ar fi de simplu, de la faza de proiect până la distribuirea propriu-zisă este destul de ridicat şi, uneori, depăşeşte posibilităţile modeste ale micilor întreprinzători. Chiar dacă veţi reuşi să-l produceţi şi chiar dacă este un produs foarte căutat, veţi fi nevoiţi să faceţi faţă unei concurenţe acerbe. Este posibil chiar să nu vă recuperaţi investiţiile într-un timp scurt.
Oricum, asta nu înseamnă că trebuie să excludeţi în totalitate produsele propriu-zise. Dacă reuşiţi să scoateţi un produs care va satisface nevoile unei anumite nişe de piaţă, comercializarea lui pe Internet poate fi chiar profitabilă.
Aşa cum am văzut deja, specularea unei nişe de piaţă reprezintă cheia către vânzarea cu succes a aproape oricărui produs.

Produse digitale

Intenţionat am lăsat această categorie la sfârşit!
Dacă intenţionaţi să aveţi un câştig substanţial din vânzările pe Internet, produsele digitale  sunt cea mai bună soluţie. Acestea pot fi de mai multe feluri:
   1. Programe pentru calculator
   2. Produse distractive (jocuri pe calculator, clipuri video, etc.)
   3. Produse cu caracter informaţional (carţi electronice, referate digitale, seminare online)

Toate acestea nu numai că sunt  foarte căutate online, dar ele sunt şi …
  • uşor de realizat
  • ieftine de produs
  • nu trebuie să fie tipărite
  • pot fi distribuite imediat – asta rezolvă problema clienţilor nerăbdători şi impulsivi
  • se transmit digital – nu trebuie să vă faceţi probleme cu depozitarea, ambalarea sau costurile de transport
  • oferă posibilitatea automatizării complete a afacerii.

Pana acum am încercat să definesc un produs şi să fac o scurtă trecere în revistă, comparativă, a principalelor tipuri de produse.
Probabil, nu este cea mai bună clasificare.
Şi nici cea mai completă. Sunt multe cărţi de marketing unde puteţi găsi informaţii ample, detaliate despre toate aceste aspecte.
Eu am vrut numai să vă arăt cate opţiuni aveţi la dispoziţie atunci cand vă hotăraţi să alegeţi produsul pe care-l veţi comercializa!
Ajungand în acest moment, sunt sigur că vă gandiţi astfel:
“Ok, am înţeles care este situaţia dar, concret, ce anume pot să vand eu pe Internet?”

Aceeaşi întrebare mi-am pus-o şi eu acum caţiva ani. Trebuie să vă spun, de la inceput, că eu nu am fost şi nu mă consider nici acum un “salesman” - om de vanzari.
Dar acest lucru nu m-a impiedicat să mă documentez.
Am citit sute de cărti electronice, materiale si documentaţie diversă despre webdesign, afaceri online, marketing pe Internet, etc.
In timp ce căutam, selectam  şi sortam informaţiile găsite pe Internet, mi-am dat seama că am găsit răspunsul potrivit la întrebarea precedentă: