Afișări de pagină luna trecută

Programe afiliate Pay-per-lead

( Plata pentru trimitere )

Programele de tipul pay-per-lead ( PPL ) reprezinta un model de program afiliat prin care se poate castiga un comision pentru trimiterea sau dirijarea unor clienti catre situl furnizorului .

In acest caz nu este nevoie ca un vizitator sa cumpere un anumit produs .Este suficient daca acesta solicita o proba gratuita , care de obicei este limitata in timp , un raport gratuit ( www.carprices.com ) sau o mostra din acel produs ( www.webcards.com ) .
Alte programe asociate PPL platesc un comision daca vizitatorul completeaza un formular gratuit cu numele si adresa lui, daca isi trimite adresa de email si se aboneaza la un ziar electronic gratuit , incarca ( download ) un anumit software pentru a-l incerca o perioada limitata , sau chiar daca trimite o cerere de inregistrare la un club .

Aceste programe au un succes deosebit deoarece este cunoscut faptul ca atunci cand oamenii viziteaza un nou sit sunt mult mai usor de convins sa solicite o proba gratuita sau o mostra dintr-un produs decat sa cumpere un produs nou pe care nu-l cunosc .Daca sunt multumiti de rezultat , se intorc la situl respectiv si comanda produsul respectiv .
Un exemplu foarte bun pentru acest model il reprezinta programele soft shareware .

Programe afiliate Pay-per-sale vs.programe afiliate Pay-per-lead

Comisionul primit daca va inscrieti intr-un program pay-per-lead nu este asa de mare ca in cazul programelor pay-per-sale .Acest lucru se explica prin faptul ca vanzatorul nu are certitudinea ca vizitatorul care a solicitat o mostra gratuita va reveni si va cumpara acel produs .
Vanzatorul isi asuma deci un risc calculat si de aceea nu plateste un comision prea mare . In acelasi timp el este sigur ca un anumit procent din cei care solicita o mostra gratuita vor comanda produsul respectiv .

De exemplu , un program pay-per-lead plateste 1$ pentru fiecare trimitere sau mostra gratuita solicitata iar un program pay-per-sale plateste un comision de 15$ pentru fiecare produs vandut .
Analizand cele doua tipuri de programe se pune intrebarea care program este mai eficient ?
Raspunsul se stabileste in functie de numarul de trimiteri , respectiv vanzari , dintr-o perioada de timp stabilita .Astfel , daca intr-o luna , prin intermediul sitului dvs. au fost trimise 100 de solicitari pentru o mostra gratuita , atunci veti primi 100$ .
Daca in aceeasi perioada de timp s-au facut numai 4 vanzari , atunci veti primi 60 $ . Pentru acest exemplu , este evident ca programul pay-per-lead este mai eficient.