Afișări de pagină luna trecută

Programe afiliate (asociate)

Cea mai rapida cale de a castiga bani cu ajutorul Internetului este de a promova produsele, serviciile sau chiar situl web al unei alte persoane sau companii. In prezent , exista mii sau chiar zeci de mii de firme sau persoane particulare pe Internet care isi platesc asociatii pentru a promova online afacerea lor prin asa numitele programe afiliate .
Conceptul de program afiliat reprezinta un progres important in vanzarile on-line si a devenit in ultimii ani o metoda de marketing deosebit de eficienta pentru multi producatori sau comercianti .
Acest concept s-a dovedit a fi unul dintre mijloacele cele mai profitabile pentru furnizorii de bunuri si servicii pe Internet Este un sistem foarte eficient pentru atragerea de noi vizitatori pentru siturile web si de multe ori a depasit ca performanta alte forme de promovare on-line .
Programele afiliate difera foarte mult unul fata de altul, iar gama de produse oferite este imensa .
Folosirea programelor afiliate implica avantaje si dezavantaje.

Exemplu de prezentare

Pentru a avea o imagine mai clara a ceea ce inseamna fiecare tip de program afiliat, prezint cazul patronului unei librarii care vrea sa-si creasca vanzarile si sa-si extinda afacerea folosind modelul programelor afiliate.
Astfel, intr-o zi, el se hotaraste sa propuna fiecarui nou client sa devina distribuitor (afiliat sau revanzator) . Tot ce are de facut un client care vrea sa devina afiliatul librariei este sa recomande libraria respectiva si sa dea cartea lui de vizita prietenilor, cunoscutilor si tuturor celor care sunt interesati sa cumpere carti de la acea librarie.
Dupa ce acestia vor cumpara una sau mai multe carti, vor trebui sa dea cartea de vizita primita patronului libarariei.

Pe baza cartilor de vizita stranse, la sfarsitul unei perioade determinate, patronul va putea stabili exact numarul persoanelor trimise de fiecare asociat in parte .
In final , el va centraliza vanzarile efectuate si va plati un comision afiliatului respectiv .
Acest comision reprezinta, conform intelegerii initiale, un procent din valoarea cartilor cumparate si va fi platit lunar sau trimestrial .
Acest caz reprezinta un model de plata pentru vanzare.

Sa presupunem acum, ca un alt client trimis de afiliat intra in librarie , se uita la cartile expuse , dar nu cumpara nimic
Pe baza intelegerii initiale, afiliatul va primi o suma fixa ( de exemplu 0.05 $ ) numai pentru faptul ca l-a convins pe respectivul client sa intre in librarie si sa se uite sau sa rasfoiasca acele carti care-l intereseaza .
Acest caz este echivalent cu un program de plata pentru clic .

Sa presupunem ca noul client intra in librarie si dupa ce se uita la cartile expuse , patronul il convinge sa-si lase numele si adresa pentru a primi lunar , un catalog gratuit cu noile aparitii editoriale .
Si in acest caz, afiliatul va primi 0.50 $ pentru fiecare client care este de acord sa primeasca un catalog gratuit

Acesta este un model de plata pentru trimitere.
De asemenea, afiliatul poate convinge si alte persoane sa se alature programului respectiv.
In acest caz , el va primi un comision, stabilit in prealabil, pentru fiecare nou subafiliat .
Acesta reprezinta un model de program afiliat cu comisioane suprapuse .

Asa cum se poate observa in modelul teoretic prezentat, este vorba de o situatie in care toate partile implicate au numai avantaje de obtinut , de tipul "win-win" ( castiga - castiga ).